Hur är sandwichkonstruktionen i däcket på Linjett 32 uppbyggd

Du har inte behöriget att skriva inlägg här.

Anders Bohman
8 jul 2025 17:58
Hur är sandwichkonstruktionen i däcket på Linjett 32 uppbyggd
Jag överväger att köpa en Linjett 32 från 1984 och försöker förstå hur däcket är konstruerat och vilka risker som kan finnas med sandwich i skrov och däck. Jag uppfattade att det inte finns sandwich i skrovet men i någon form i däcket. På service i Rosättra svarade man att man tror att det var plywood som distans i däcket. På ett engelskspråkigt forum anges "foam core".
Kan någon upplysa mig hur däcket är konstruerat och vilka erfarenheter som finns av delaminering, röta med mera?
Johan Hellqvist
13 jul 2025 20:58
sv: Hur är sandwichkonstruktionen i däcket på Linjett 32 uppbyggd

Jag överväger att köpa en Linjett 32 från 1984 och försöker förstå hur däcket är konstruerat och vilka risker som kan finnas med sandwich i skrov och däck. Jag uppfattade att det inte finns sandwich i skrovet men i någon form i däcket. På service i Rosättra svarade man att man tror att det var plywood som distans i däcket. På ett engelskspråkigt forum anges "foam core".
Kan någon upplysa mig hur däcket är konstruerat och vilka erfarenheter som finns av delaminering, röta med mera?

Anders

Jag har en Linjett 32 från 1981. Sandwich på däck men inte skrovet på min iaf. Jag har inte sett någon deformation eller röta på däcket.
Anders Bohman
14 jul 2025 11:47
Tack för svar.
Vilket distansmaterial är använt i din sandwichkonstruktion?
Mvh
Anders Bohman
Sven-Åke o Kari Svensson
27 jul 2025 22:33
Jag har haft en L32. Den hade divinycell som distansmaterial i däcket.
Skrovet var homogen glasfiber.
//Sven-Åke
Anders Bohman
28 jul 2025 07:48
Tack för svar. När var båten byggd. Fick du problem med däckskonstruktionen?
Mvh
BOH
Visar inlägg 1 till 5 av 5 totalt.