Montering peke L32. Sandwichskrov?

Du har inte behöriget att skriva inlägg här.

Diddi Fors
13 apr 2024 11:00
Montering peke L32. Sandwichskrov?
Ska montera en peke i fören på min L32 -92. Blivit varnad för problem om det är ett sandwichskrov. Har för mig att det inte är det, men hittar ingen bekräftelse via nätet. Är det någon som vet?
Med vänlig hälsning,
Diddi FJ
Anders Bohman
8 jul 2025 17:41
sv: Montering peke L32. Sandwichskrov?
Hej

Det ser inte ut som du fick något svar på din fråga. Jag överväger att köpa en Linjett 32 från 1984 och försöker förstå hur däcket är konstruerat och vilka risker som kan finnas med sandwich i skrov och däck. Jag uppfattade att det inte finns i skrovet men i någon form i däcket. På service i Rosättra svarade man att man tror att det var plywood som distans i däcket. På ett engelsspråkigt forum anges "foam core". Fick du någon klarhet ?
Peter Nerström
9 jul 2025 12:41
sv: Montering peke L32. Sandwichskrov?

Ska montera en peke i fören på min L32 -92. Blivit varnad för problem om det är ett sandwichskrov. Har för mig att det inte är det, men hittar ingen bekräftelse via nätet. Är det någon som vet?
Med vänlig hälsning,
Diddi FJ

Diddi

Hej,

Nej, det är inget sanwichskrov i fören. Jag har monterat två sådana pereken på 32:or så jag har fått viss erfarenhet. Om Furlexen är monterad ovan däck lär det inte vara några problem men om den är monterad i boxen så har man (Rosättra?) plastat in en skena invändigt att fästa rullen i och då uppstår problemet att fästa staget under peket i själva fören. Man kommer inte igenom arr fästa skruvarna. Jag löste visserligen problemet men någon med större resurser kanske kan lösa det på annat sätt. Vill du veta hur jag gjorde kan du ringa mig 070-5670014 // Peter Nerström
Visar inlägg 1 till 3 av 3 totalt.