hållare till kylboxlucka -förslag?

Du har inte behöriget att skriva inlägg här.

Lennart Samsson
5 okt 2020 21:15
hållare till kylboxlucka -förslag?
Kylboxluckan på vår Linjett 33 från 2002 är lite tung och tillsammans med att inredningen i boxen inte är helt optimal blir det ofta att det är två personer som behövs för att hyfsat enkelt få fram osten till frukostmackan.

En som håller luckan och en person som lyfter upp gallerkorgen som fyller ena halvan av boxen. Eftersom det då ofelbart kommer att falla fram saker från den andra hälften av boxen får luckhållaren snällt stå och hålla luckan under tiden som den "grävande" personen plockar fram frukosten. Ofta under högljutt svärande överkaviartuber mm som inte vill ligga stilla.

En hållare till luckan misstänker jag att någon finurlig Linjettägare klurat ut?

Inredningen kommer jag att dela av med plexiglas, som jag tänker låta vara tät i nederdelen för en "frysfackseffekt" i botten.

Men, som sagt, luckhållaren, tips?

Tackar på förhand!

Lennart
S93
Lars Schedvin
20 okt 2020 16:37
sv: hållare till kylboxlucka -förslag?
På min 33:a så "fastnar" luckan i öppet läge mot undersidan av skarndäck om man trycker till den lite extra. Om det inte fungerar på din båt så finns en luckhållare med fjäder som Hjertmans säljer som jag tror du kan använda. Luckan är lätt att fälla ner genom att enkelt trycka till fjädern i sidled in mot boxen så den får plats i nedfällt läge. /Lars

https://www.hje...allare-220mm-fjader.
Lennart Samsson
21 nov 2020 03:06
Tackar för tipset!

Luckan tar inte emot inredningen, så det behövs någon form av hållare som du föreslår.
Björn Lamme
26 jan 2021 23:33
Jag har satt fast en tavelkrok i mässing i skruven som håller inredning under skarndäck samt en snörstump i ringen på luckan
0_2420571-1_1.jpg

17.27 KB

Visar inlägg 1 till 4 av 4 totalt.