Linjett 32: Vinschavlastare, råd och synpunkter?
Du har inte behöriget att skriva inlägg här.
Linjett 32: Vinschavlastare, råd och synpunkter?
Jag äger en Linjett 32 byggd 1990, och det att märkas att båten har några år på nacken.Vinschavlastarna uppe på rufftaket är gamla i. Modell Spinlock XA. Ersättarna XAS har ju samma mått, och skruvhålen blir de samma. Men så har någon menat att Spinlock XTS vore att föredra. Men de har inte samma mått, utan då måste var borra nya hål (och plasta igen de gamla?). När man nu håller på, så kanske man ska ändra montaget. De nuvarande satt bara med var som nästan ser ut som träskruv. Har ni några informerade synpunkter att bistå med?
Till sist har jag behövt byta navigationsinstrumenten, och har nu Raymarine rakt över. Jag ska nu göra färdigt montaget i den ”båge” där de sitter ovan ruffluckan. Jag funderar på att byta ut original-kompassen till en ny Silva 100B/H. Och därtill har ska jag montera manöverpanelen till autopiloten, samt en eller 2 Raymarine i70s displayer. Det blir lite pyssel att få allt att passa etc. Min fråga på denna punkt är om det går att få tag i en ny sådana ”hållare” eller vad jag nu ska kalla dem? De nuvarande Linjett-modellerna har ju ett annat montage, en annan lösning. Eller kan göra en ny enligt specifikation? Måtten på den jag har är inte helt ideala.
Tacksam för alla svar!
Visar inlägg 1 till 1 av 1 totalt.
Svenska
English