Vi ska lägga upp lite data om 37an
Du har inte behöriget att skriva inlägg här.
Hej,Den senaste familjemedlemmen kommer att få lite mer publikt omnämnade inom kort på hemsidan.
Notera att vi lagt ut alla ''hårda fakta'' kring båtarna på den publika delen av webben, och varvet har velat hålla inne med informationen om 37an innan inredningen slutligen besämts, vilket sker nu till säsongen.
Kom gärna med synpunkter och inlägg här. Det finns ju en hel del som står i kö och många av dem är säkert medlemmar. Så låt diskussionen flöda.
Jag lovar att ombesörja att Mats och de yngre bröderna Gustavsson får del av informationen och synpunkterna - men det bygger som vanligt på att ni drar igång diskussionen!
Någon som känner till varför de gick ifrån aktern utseende på prototypen?
/Per
Jag vet inte riktigt hur prototypens akter såg ut. Har en bild och på den och tycker att de ser väldigt lika ut.Men: Mats berättade för mig i höstas att han förlängt aktern helt enkelt för att den skulle bli snyggare. Tror den blev mer negativ och att sittbrunnen också blev större.
Man kan också se att stegen är längre vilket gör att trästeget inte sitter i samma höjd som avsatserna vilket är en designmiss tycker jag. Där var prototypen mycket snyggare men det är väl av säkerhetsskäl men vill ha den lång.
Mvh Cia
Jo det stämmer, och när jag studerar mina bilder så noterar jag att akterspegelns enda skönhetsfläck är just att steget på stegen inte lirar med avsatsen. Kanske kan rättas till genom att lägga till ett steg i höjd med relingen och sänka det existerande till avsatsnivån. Om det avståndet blir för långt om man bara har ett steg alltså.
Annars ser ju 37an helt enkelt fantastiskt trevlig ut och den seglar också underbart fint.
Demobåten Ancella har denna skönhetsfläck åtgärdad - nu är aktern jättesnygg!Vi ska lägga upp lite data om 37an
Hej,det finns ingen takmatta i förpiken, toarum, akterhyttan på en Linjett 37. Finns någon lösningen för en begagnad båt? Jag tygger att det blir snyggare med matta och även varmare.
Tack för information!
Visar inlägg 1 till 5 av 5 totalt.
Svenska
English