Nya Röstjärn

Du har inte behöriget att skriva inlägg här.

Thomas Berglund
19 apr 2015 19:19
Nya Röstjärn
Hej efter varning att dom gamla kunde gå sönder beslutade jag mig för att byta , jag köpte nya på Rosättra men när jag monterade dom visade det sig att bultarna va aldeles för korta över en cm kortare än dom jag hade tidigare. kan man frösa ur plasten innifrån eller kommer man in i den mjukare kärnan då?
Rainer Schramm
22 apr 2015 12:46
Nya Röstjärn
Det låter märkligt. Kolla med varvet, de vet säkert. Tar kontakt med Fredrik Svensson.
27 apr 2015 23:44
Nya Röstjärn
Jag har också köp de nya röstjärnen från Rosättra. Min reaktion var också den att de var "för korta", då jag tidigare haft två muttrar, ovanpå varandra, på varje bult. Skickade bild och fråga till Rosättra. De svarade, snabbt som alltid när man har frågor.
Man monterar röstjärnen, med en låsmutter o bricka på varje bult. Det är ju naturligtvis tillräckligt. Tidigare tjänstgjorde ju den nedre muttern som låsmutter, det behövs ju knappast om man använder sig av en låsmutter direkt.
Pernilla Wångklev
6 maj 2015 11:07
Nya Röstjärn
Hej!
Har precis bytt till de nya röstjärnen från Rosättra, passade perfekt!
Dock satt de gamla med endast en mutter låsta i Sika i min L32:a
De nya är kortare men jag fick plats med dubbla muttrar för låsning och fördelning av
lasten över hela gängytan, dock någon bricka gick inte att sätta dit för "tight" mot röret
som tar draglasten ner till skottet.
Visar inlägg 1 till 4 av 4 totalt.