Halkskydd

Du har inte behöriget att skriva inlägg här.

6 maj 2009 11:54
Halkskydd
Den vackra och starka rostfria fören i dom nyare Linjetterna kan vara rätt hal vid landstigning i vissa tillfällen. Har någon löst detta på ett elegant sätt? Peken av typ Båtsystem tycker jag inte är ideala till Linjett 35. Bifoga gärna bild, om en bra lösning finns.
Hälsningar
Erkki

7 maj 2009 09:50
Halkskydd
Det absolut enklaste sättet är att gå iland via stävstege förstås. På någon linjett så har ägaren monterat stävstegen ihop med pulpit, och även om det ter sig väl "cruisinginspirerat" för min smak så såg det riktigt snyggt ut.

Det finns också dem som lagt halktejp på den rostria ytan, men det har en tendens att falla isär och personligen tycker jag det ser rätt tråkigt ut. Fören är ändå en rätt trevlig detalj att vila ögonen på.

Andra som har några tips?

/Per
7 maj 2009 11:43
Halkskydd

Hej igen,

Du kan se stävstege-exemplet i Kjell Björklunds pdf om tekniska tips. Den ligger i Dokument / Generella tips.
7 maj 2009 11:43
Halkskydd

Hej igen,

Du kan se stävstege-exemplet i Kjell Björklunds pdf om tekniska tips. Den ligger i Dokument / Generella tips.

Den här länken borde också fungera: http://www.linjett.org/doc/download_submit.asp?did=68117

Visar inlägg 1 till 4 av 4 totalt.