gelcoatfärg?

Du har inte behöriget att skriva inlägg här.

3 nov 2008 19:04
gelcoatfärg?

hej.jag har "rosor"dvs små smala sprickor i gelcoaten runt facken i sittbrunnen så frågan är,vad heter gelcoaten-färgnummer?Tips att hur gå till väga motages gärna,jag har tänkt att spackla i färgen i sprickorna sedan vattenslipa till en acceptabel finnich.
Fråga nr 2:linjetten har ett roder likt en glasspinne,min fundering är om man tar bort skrovbiten över rodret och gör den plan sedan bygger man på rodret lika mycket som man tog bort så att rodret blir ca 25 cm högre,det borde göra henne mra lättstyrd på backen och i manövrarna i lågfart.Kanske får man lite bättre fart på undanvinden men hur blir det med ballansen,någon som vet?

4 nov 2008 19:40
gelcoatfärg?
Hej,

Den vita gelcoatfärgen är Watskis VIT200 resp VIT2000 (kommer ej ihåg när 2000 kom ut på marknaden). är dock osäker om det gäller även Linjett 30, som ju är lite äldre, men när vi pratar gelcoat emellanåt så har folk hävdat att man aldrig ändrat färg på Rosättra varv utan alltid använt VIT200/2000.

Den andra frågan passar jag på. Måste titta närmare på konstruktionen. Förvånar mig dock en smula att hon uppfattas som svårstyrd i låga farter. Men principen är förstås korrekt - mer roderyta ger mer kraft.
Visar inlägg 1 till 2 av 2 totalt.