Polardiagram?
Du har inte behöriget att skriva inlägg här.
Polardiagram?
Kenneth.
Backa från detta forum till sidan med översikten över alla forum. Skriv in ditt sökord "polardiagram" i sökfältet upptill och klicka på Sök.
Polardiagram?
Finns framtagna Polardiagram för Linjettbåtarna?Jag önskar ett för L35 men även L37 och L33 kunde vara intressant.
MVH
Kenneth
Polardiagram?
Tack, jag hittade en del polardiagram bland tidigare frågor/svar men tyvärr inget för just L35 som jag egentligen är intresserad av.Kenneth
Polardiagram?
Hej,Jag har gjort ett för Linjett 35, och jag var ganska säker på att jag tidigare har publicerat det någonstans på linjettförbundets webbplats. Men som Kenneth säger så hittar jag det inte nu.
Låt mig leta hemma i arkivet. återkommer, snart.
Polardiagram?
Ingen som hittat något polardiagram för 35-an ännu??Polardiagram?
Jo, det har jag. Men notera att det är väldigt lätt att segla upp till värdena, så förled dig inte att tro att polardiagrammet är ett ''teoretiskt max''.Nu finns programvara som automatiskt registrerar båtfart och tru wind och som då kan generera polardiagram utifrån faktiskt uppmätta värden. Inte omöjligt att jag tar mig an detta, men det blir en annan gång.
Du hittar polardiagrammen på min digitala loggbok:
http://vignetteseglar.wordpress.com/2011/06/29/polardiagram-linjett-35/
Polardiagram?
PerHade det inte varit bättre att publicera polardiagrammet som textfil i stället? För du har väl en sån? Det blir så oändligt mycket lättare då att importera värdena till sitt eget system.
Och var hittar jag programmet med vars hjälp jag automatiskt kan uppdatera mina värden? Jag fick en smärre chock när jag insåg att man är tvungen att editera Nexus polardiagram för hand! Det kändes som att bli förflyttad till det tidiga 1990-talets DOS- och BBS-värld...
Polardiagram?
nxp filer för 33:an, 35:an, 37:an och 40:an finns nu i tabellen under båtarna.
Visar inlägg 1 till 8 av 8 totalt.
Svenska
English