Plotter i sittbrunn
Du har inte behöriget att skriva inlägg här.
Plotter i sittbrunn
Köpt en Garmin 172C med tänkt placering på skottet mot ruffen. Men monteringsbygeln passar bara för horisontell montering.Bygeln är för grund för att kunna vinkla upp skärmen vilket är önskvärt, kontaktkabeln så styv att uppvinkling förhindras. Horisontell placering passar ju bra på motorbåtar och segelbåtar med ratt pidestal men inte på min Linjett 32. Jag kan väl inte vara den förste som stött på detta problem, eller? Hur har ni andra gjort?
Segelhälsningar
Jörn Delvert
Plotter i sittbrunn
Jörn,
Att sätta plottern på skottet har sina nackdelar då det är lätt att besättningen skymmer instrumentet. Skjutluckan som placering har ju också sina nackdelar men den placeringen är nog ändå att föredra. Varvet kan hjälpa dig med ett snyggt fäste i rostfritt att montera på luckan.
/Per
Plotter i sittbrunn
Jörn,
Du kanske kan hämta lite inspiration från en diskussionstråd i samma ämne under Dikussionsforum/Specifika diskussioner om Linjett 35.
Att sätta plottern på skottet har sina nackdelar då det är lätt att besättningen skymmer instrumentet. Skjutluckan som placering har ju också sina nackdelar men den placeringen är nog ändå att föredra. Varvet kan hjälpa dig med ett snyggt fäste i rostfritt att montera på luckan.
/Per
Plotter i sittbrunn
Jag har sågat till en decimeterhög teakbräda som passar till skenan för nedångsluckorna. På den kan du horisontelltskruva fast fästet för plottern. Enkelt att lyfta dit och bort. Strömförsörjningen tas från "cigarettuttaget".Hälsningar
Kjell Johansson
Visar inlägg 1 till 4 av 4 totalt.
Svenska
English