Eftermontera skotskena till 110% fock på rufftaket

Du har inte behöriget att skriva inlägg här.

13 nov 2007 11:22
Hej,
Jag har tänkt komplettera mitt segelställ med 110% fock som de flesta lovordar som ett bra all-round försegel till Linjett 33. Eftersom min båt inte är utrustad med skotskenor för detta så måste jag eftermontera skotskenor på rufftaket. Någon som har gjort detta? Någon som har tips på material (typ av skenor och travare) och arbetsgång? Jag förmodar att man måste riva innertaket för att bulta fast skenan. Att få loss innertaket verkar inte vara lätt...eller?

Har någon en bild på hur det ser ut när det är på plats får ni gärna ladda upp den.

/ Janne

14 nov 2007 09:39
Hej,

Jag lät Rosättra fixa det till min Linjett 35. ångrar inte den investeringen - 110% är väldigt effektiv, bättre än jag kunde föreställa mig.

Det är sant att man måste ta ned innertaket, och det är väl minst halva jobbet. Hör med Rikard på Rosättra om vilka skotskenor de använder. Du kan säkert beställa av honom.

/Per

Tommy Lindgren
16 nov 2007 12:16
Hej Janne

Jag monterade en 110 skena direkt vid bygget, du kan komma över till Kungsör och kolla hur det ser ut.
Du måste ta ner de yttre takskivorna dvs borra ur några pluggar, inte så mycket jobb

/Tommy Lindgren
Visar inlägg 1 till 3 av 3 totalt.