Otäta stuvfacksluckor

Du har inte behöriget att skriva inlägg här.

10 mar 2004 14:50
Otäta stuvfacksluckor
Stuvfacksluckorna på min båt är otäta. Det finns ingen stormränna som hindrar vattnet från att rinna ner i stuven och samlas bakom motorn. Det brukar inte vara helt obetydlig mängd vatten som samlas där och det är svårt att komma åt att länsa? är det nån har en bra lösning på detta?

Mvh
Peter Norberg
28 jun 2004 00:39
Otäta stuvfacksluckor
Hej Peter,

Har just förvärvat en Linjett 32:a och noterat vatten bakom motorn. Detta har varit ett huvudbry för mig men skall nu kolla om det är pss som i din båt. Har du fått tips om någon lösning? återkommer med nytt svar om jag kommer på ngt bra.

MVH/Martin Ulander
30 maj 2005 22:34
Otäta stuvfacksluckor

Hej Peter,

Nu har jag fått bukt med vattensamlingarna bakom motorn. Största boven visade sig vara dålig tätning vid rodergenomföringen i sittbrunnen. Det är ju en liten avsats där och det rann igenom rätt rejält när jag testade. Vanlig sikaflex löste det läckaget. Vidare har jag bytt självlänsslangarna (och genomföringarna). Dock osäker på hur mycket detta har påverkat minskat läckage (Rosättra tipsade om att gamla slangar kunde vara boven). Om du ger dig på det sistnämnda skall du veta att det var ett hästjobb pga kort avstånd/svåråtkomligt.

Vid kraftiga ihärdiga skurar kommer det fortfarande något lite vatten (läs någon deciliter), men det är en bråkdel mot tidigare.

/Martin
31 maj 2005 15:16
Otäta stuvfacksluckor
Hej Martin. Jag ska prova att täta rodergenomföringen. Antar att du menar där metallen möter plasten eller?

/Peter

9 jun 2005 23:28
Otäta stuvfacksluckor
Yepp

9 jun 2005 23:28
Otäta stuvfacksluckor
Yepp

Visar inlägg 1 till 6 av 6 totalt.