Porslinsställing

Du har inte behöriget att skriva inlägg här.

25 nov 2002 15:46
Porslinsställing

Någon som har ett bra tipps på hur man skall göra ett bra ställ för tallrikar och glas?

//Johan

27 nov 2002 16:37
Porslinsställing

Fundera på vilket porslin & glas du vill ha. Prova i skåpet att det får plats. Dela skivan/stället (kalla det för vad du vill) i två halvor, en för tallrikar och en för glas/muggar. Med porslinet på plats på den botten som ska ligga i skåpet markerar du ut var pinnarna ska sitta. även Glaset ställer du upp så som du vill ha det och markerar dess omkrets. Glasstället sågar du med hålsåg och sätter sedan på distanser ca 12-15 mm.
Ta''t lugnt och rita upp hur du vill ha innan du sätter sågen till. Tyvärr har jag inga bra bilder på just det här momentet.
//Magnus (byggde förra vintern)

Urban Lagerström
26 maj 2003 08:57
Porslinsställing

Hej!

Vi skippade alltihop när vi byggde vår Linjett vinter 01/02. Hanns liksom inte med och vi sa att vi kör ändå, och gissa om jag var glad för det efter en säsong. Nu får jag plats med specerier och diverse i skåpet och glas (bara i plast), tallrikar, skålar och muggar står bra ändå. De "fina" glasen har vi står kvar i sina originalkartonger i ett annat skåp. Kom från en Albin Nova med ett helt annat upplägg och blev lite ställd när jag insåg hur lite skåp det var i pentryt, men genom att INTE göra några speciallösningar för porslinet kunde jag utnyttja skåpen över spisen på ett bra sätt ändå.

Hälsningar

Annika (skepparfru på Linjett 33 SWE 100)

Visar inlägg 1 till 3 av 3 totalt.