Kylbox Linjett 32 - ny kompressor
Du har inte behöriget att skriva inlägg här.
Hej
Har en Linjett 32 från -80 där kylboxen sitter under navigationsbordet. Det gamla Peltier-aggregatet gav upp i somras när det var som varmast så nu ska jag byta det mot en ny kompressor (Coolmatic) + evaporator.
är det någon som har ett bra tips på var man kan sätta den nya kylkompessorn, enligt katalogen så kan den sitta upp till 2 m från kylboxen ?
Om ni har några andra bra tips så får ni gärnas dela med er :-)
Mvh
Anders
070 946 77 27
Jag har min kompressor monterad i stuvfacket under stickkojen. Där sitter även elektroniken till kompressorn. Jag har fått lite hög temperatur i facket pga kompressorn och därför satt in en frånluftsfläkt som blåser ut luft från facket. Jag hittade en datorfläkt för 12V hos Clas Olsson. Den passar precis att stoppa ner mellan kylslingen. För frånluftsslangen använder jag den ventil som Erlandsons Brygga säljer med artnr 02174/02175. Jag skar bort ventilationsgallret och planslipade ytan som ligger mot kylslingen. Fläkt och slangstos monterades med skruv och låsmutter rätt igenom kylpaketet. Håldelningen på skruvhålen i fläkt och slanganslutning stämde precis med varandra (man ska ha lite tur!)./Sven-åke Svensson
Visar inlägg 1 till 2 av 2 totalt.
Svenska
English