Kylbox

Du har inte behöriget att skriva inlägg här.

Klas Edgren
22 feb 2018 05:58
Kylbox
Kylboxen på min L35:a går alldeles för ofta, drygt 30% av tiden för att hålla 8 grader i boxen. Detta innebär att medelströmmen blir runt 2A! I reklamen påstår Thermoprodukter att den skall bara dra 0.7A. Thermoprodukter har kollat elektronikboxen, men hittar inget fel där. Jag funderar därför på att byta kompressor. Det verkar dock väldigt svårt att hitta någon som kan göra jobbet. Den sitter tyvärr fast ansluten utan koppling i själva boxen, vilket innebär att man måste löda nere i båten. Har någon ett förslag på lämplig kylfirma?

Fick i våras hjälp av Johan på firman "Frostbiten" i Västerhaninge. Efter kontroll fyllde Johan på mer R134 köldmedel. Nu har strömförbrukningen minskat och är nu acceptabel, även om 0,7 A i medelström fortfarande är en utopi. Det blev ganska dyrt (4398:-), men den största delen är resan från Västerhaninge till Rosättra (2858:-).
Sten Stabo
12 mar 2018 21:14
Kylbox
Hade liknande problem med min box (20 år gammal då). Pratade med lokal kyltekniker (Enköping)som gjorde läckage kontroll och därefter fyllde på systemet på plats och sedan har den gått bra. Fixade också en mellanvägg som delar boxen i två delar, den saknades helt när vi köpte båten.
Staffan Strååt
2 jul 2018 16:41
sv: Kylbox
Hade liknande problem för ett par år sedan. Fick hjälp av en liten firma som heter Mare Comfort som finns på Ingarö 0705909480
Eftersom det fanns lite tryck kvar i kompressorn och räckte det med att fylla på köldmedel med hjälp av en kyltekniker.
Min kylbox har fungerat bra sedan ett par år efter detta.

Acracia L35 Staffan Strååt
Visar inlägg 1 till 3 av 3 totalt.