Tips om solceller på rufftak

Du har inte behöriget att skriva inlägg här.

Birgitta Silfverhielm
22 mar 2009 20:25
Jag har planer på att montera solceller på rufftaket i vår, en panel på vardera sidan om luckgaraget. har sett några 35.or som har detta, troligen två 50-wattare från solkraft. Jag är intresserad av att få komma och titta hur monteringen är gjord, alternativt ta del av detaljfoton och tips. Jag har själv tagit en bild där panelerna är monterade med gångjärn, men minns inte nu vilken båt det är. Rosättra lär ha monterat på detta vis på flera båtar. Kanske finns någon i närheten av mig (Stockholm & Dalarö)?
/Birgitta 070-743 29 14, bisi@algonet.se"
Gösta Maijgren
11 apr 2009 10:53
Hej
Det finns en lösning som har fungerat utmärkt bra närmare än du tror - på Dalarö. Nu ligger en gummijolle som ett paket mellan solcellerna utan att störa sikten.
mvh, Gösta Maijgren 070-6965669
Gösta Maijgren
11 apr 2009 10:53

/upload/Forum/Solceller1.jpg

Hej
Det finns en lösning som har fungerat utmärkt bra närmare än du tror - på Dalarö. Nu ligger en gummijolle som ett paket mellan solcellerna utan att störa sikten.
mvh, Gösta Maijgren 070-6965669

Lennart Collén
25 apr 2009 12:58
Hej!
även min 35:a är utrustad med solceller, 2 st om vardera 50 W. De är monterade ovanpå fallinorna på rufftaket. De kan vinklas långskepps, vilket ökar effekten väsentligen. Välkommen att besöka för studiebesök. Båten finns på Lidingö, Kyrkviken. Kan även ta en bild och skicka om intresse finns

mvh
Lennart Collén
0708-757514

Rainer Schramm
12 okt 2012 11:22
Tråden "Tips om solceller på rufftak" är flyttat till "El", gäller inte bara 35:or.
Visar inlägg 1 till 5 av 5 totalt.