Montering Litium batterier
Du har inte behöriget att skriva inlägg här.
Montering Litium batterier
Fins det någon som monterat litium batterier till förbrukningsbatterierna, funderar på att byta ut mina AGM batterier till litium.Har tänkt koppla 220 v laddaren till startbatteriet och Victron DC/DC laddare mellanstart och förbrukning samt solcell direkt till förbrukningsbanken också denna med Victron MPPT regulator.
Vad behöver ändras i befintligt system i övrigt?
sv: Montering Litium batterier
Fins det någon som monterat litium batterier till förbrukningsbatterierna, funderar på att byta ut mina AGM batterier till litium.
Har tänkt koppla 220 v laddaren till startbatteriet och Victron DC/DC laddare mellanstart och förbrukning samt solcell direkt till förbrukningsbanken också denna med Victron MPPT regulator.
jeg tenker i samme baner... men tenker å støtte meg på et velrenomert firma. Det bør gjøres profft. Men jeg vet at dynamo og dimmensjoner på kabler blir viktig. Om jeg går for dette i 2026 skal jeg oppdatere...
sv: Montering Litium batterier
Fins det någon som monterat litium batterier till förbrukningsbatterierna, funderar på att byta ut mina AGM batterier till litium.
Har tänkt koppla 220 v laddaren till startbatteriet och Victron DC/DC laddare mellanstart och förbrukning samt solcell direkt till förbrukningsbanken också denna med Victron MPPT regulator.
Du ska investera i ett par säkringar som ansluts mellan respektive batteri och huvudströmbrytarna (om du inte har säkringar sedan tidigare - det är inte förrän på senare år som Rosättra installerat säkringar som standardinstallation). Till LFP-batteriet ska det helst vara en "klass T-säkring".
//Sven-Åke
Svenska
English